Naujienos
„Meilės termometras“
- Paskelbta: 2021 lapkričio 08, pirmadienis, 04:41
II fg2 klasės mokiniai dalyvavo kultūros paso renginyje „Meilės termometras“.
Lektorius Martynas, pasitelkdamas judesio terapiją, vaizdo ir garso priemones, paaugliams suprantama kalba dėstė, kaip ir kodėl įvairiose gyvenimiškose situacijose paaugliai yra linkę elgtis ir koks elgesys būtų tinkamiausias, akcentavo savivertės ir orumo svarbą.
II edukacijos „Meilės termometras“ dalis paremta Ričardo Pagojaus knyga „Meilės pamokos“, kurioje svarstoma, kas yra meilė ir kuo ji skiriasi nuo susižavėjimo, įsimylėjimo, kokios yra meilės kalbos.
Tikybos mokytoja Danguolė Arnauskienė
Fotografijos Ritos Tadarauskienės
Erasmus+ projekto „Mokausi. Mokau. Augu“ mobilumas
- Paskelbta: 2021 lapkričio 08, pirmadienis, 02:58
Anglų kalbos mokytoja Dovilė Kuznecovienė ir biologijos mokytoja Virginija Aleksiūnienė spalio 18-22 dienomis dalyvavo mobilumo „Identify the Hidden Talent in Your Classroom” veiklose, kurios vyko Porto (Portugalijoje). Šių mokymų metu Erasmus+ projekto dalyviai mokėsi atpažinti jaunimo žmogaus stiprybes ir gebėjimus, kurie gali likti nepastebėti formalioje ugdymo aplinkoje. Šių kursų metu dalyviai dalinosi įvairiomis mokymo idėjomis ir veiklomis - tai besimokančiųjų stiliai ir daugialypis intelektas, naudodami daugialypės terpės ir šiuolaikines technologijas, kad pagyvintų pamokas, motyvuotų ir skatintų mokinius tyrinėti savo talentus ir tobulėti. Šių kursų metu mokytojai susipažino ir su įspūdingu istoriniu Porto senamiesčiu, katedra, Luiso I tiltu bei kitais kultūriniais ir gamtiniais objektais.
Parsivežėme idėjų, kaip paįvairinti pamokas, skatinti mokinių kūrybiškumą, gebėjimą tyrinėti savo talentus ir skatinti juos tobulėti.
Dovilė Kuznecovienė ir Virginija Aleksiūnienė
Programavimo savaitės renginyje dirbtinio intelekto kodavimas
- Paskelbta: 2021 spalio 29, penktadienis, 14:38
Mūsų gimnazijoje, kaip ir visoje Europoje, spalio 9–24 d. vyko programavimo savaitės renginiai. Spalio 22 d. klausėme Vilniaus Gedimino technikos universiteto dėstyto Antano Zinovičiaus nuotolinę paskaitą „Dirbtinio intelekto kodas“, o smalsiausieji išbandė dirbtinio intelekto (DI) kodavimą. Paskaitos metu išgirdome, kaip kilo dirbtinio intelekto idėja, kodėl jis toks svarbus ir kokios kalbos naudojamos jam programuoti. Dirbtinis intelektas yra neatsiejamas nuo mūsų kasdienybės ir jį naudojame visur: internete, gerindami nuotraukų kokybę, filtruodami netikras žinias, naudodamiesi autonominiu transportu, gamyboje ir ūkininkaudami. DI naudojamas visur ir jo galimybės vis plečiasi. Sužinojome, kad svarbiausia priežastis, dėl kurios taip greitai vystosi dirbtinis intelektas, yra universitetų, startuolių bei didžiųjų kompanijų investicijos į šios technologijos tobulinimą. Tipiškai žmogui išanalizuoti 12000 sutarčių užtrunka apie 36000 valandų, o DI tai atlieka per keletą sekundžių. Buvo įdomu sužinoti, kad DI programavimui naudojamos chemijos, biologijos žinios ir ne viena programavimo kalba. Tam reikia Python, C++, R, JavaScript, Prolog, Julia, Lisp dirbtinių kalbų kodų.
Po paskaitos neformalaus švietimo programos „Informatikos akademija“ jaunesnieji dalyviai susirinko į praktinę dalį „Dirbtinis intelektas sukonspektuos už tave“ išbandyti dirbtinio intelekto programavimą. Darbo metu naudojome programą „Python“, kurią patys atsisiuntėme ir įdiegėme. Kad mūsų programuojamas dirbtinis intelektas veiktų, taip pat reikėjo ir papildomų kodų bibliotekų. Programavome naudodamiesi „Jupyter NoteBook“ aplikacija. Suprogramuoto DI paskirtis yra teksto konspektavimas anglų kalba. Deja, kol kas jis gali sukonspektuoti tik 512 žodžių. Kaip ir visur, programuojant kilo sunkumų, tačiau su informacinių technologijų mokytojos Ingridos Kupčiūnienės ir dėstytojo pagalba, sėkmingai įveikę visus etapus, sukūrėme savo DI. Tai buvo tikrai įdomi bei turininga paskaita ir ypač buvo naudingos programavimo dirbtuvės apie dirbtinį intelektą.
Pijus Slavinskas, Ifg, „Informatikos akademijos“ narys
Fotografijos Ingridos Kupčiūnienės
Ekskursijoje „Pabėgimas iš Vilniaus geto“
- Paskelbta: 2021 spalio 29, penktadienis, 11:36
Pirmą kartą teko pabuvoti Vilniaus gete, kuriame nuo išorinio pasaulio buvo izoliuoti žydai. Sunku patikėti, kad žmogaus laisvė ir teisės buvo taip suvaržytos dėl kitokio žmonių tikėjimo, tradicijų ir kultūros. Galėčiau drąsiai teigti, kad po šios ekskursijos pasikeitė supratimas apie žydus. Kokie jie buvo ryžtingi, kruopštūs, išsilavinę, dvasiškai stiprūs ir religingi žmonės! Nors jie buvo labai įbauginti, tačiau tai jų nestabdė ir laisvės troškimas juos vedė į priekį link šviesos. Vaikščiodama siauromis gatvelėmis ir klausydama gido pasakojimų apie žydus, galėjau tik įsivaizduoti, kokiu sunkiu, pilnu agonijos keliu jiems teko eiti, kaip niekuo nenusikaltę žmonės buvo kankinami, šaudomi ir sumetami į duobes. Atrodo, tarsi regėjau kraupius scenarijus skaitomų ir pasakojamų istorijų. Kiek kraujo buvo pralieta ant žemės, kuria vaikščiojame, nors apie tai dažnai nepagalvojame…
Nors ir buvo prastas oras, tačiau tai netrukdė žavėtis edukacine programa, kuri išties buvo labai įdomi ir verčianti susimąstyti, kodėl žmonės dažnai nevertina savo laisvės ir teisių tol, kol jų nepraranda, kaip gyvenimas gali apsiversti aukštyn kojomis per keletą dienų. Man ši ekskursija labai patiko, nes reikėjo ne vien klausyti, bet ir veikti. Tikrai patyriau puikių įspūdžių ir, žinoma, tokios išvykos brandina mane kaip žmogų, puoselėja mano turimas vertybes ir gebėjimą vertinti tai, ką turiu dabar.
Kamilė Urulevičiūtė, Ifg
Fotografija Onutės Jodonytės
Geros savijautos programa gimnazijoje
- Paskelbta: 2021 spalio 27, trečiadienis, 16:39
II a klasė spalio 26 d. kartu su klasės kuratore Virginija Unguraitiene aktyviai dalyvavo Geros savijautos programos intensyviuose teoriniuose ir praktiniuose užsiėmimuose „Kuriame komandą, kurioje veikti gera!“ Tai buvo galimybė moksleivių grupei kurti ir tyrinėti savo komandinį darbą, išbandyti nekasdieniškas ir iššūkio situacijas, telktis ir kurti glaudesnius žmogiškuosius ryšius, giliau pažinti vieniems kitus – mokytis kurti komandą, kurioje veikti gera! Pamatyti ir išgirsti, ką geba šios klasės atstovai, tikrai vertėtų ir daugumai gimnazijos mokytojų, kurie dažnokai nusivylę II a klasės mokinių akademiniais pasiekimais. Pačių mokinių savo klasės įvertinimas, jog jie tai „suirutė“, „linksma“, „nieko gero“ greičiausiai pakito po emocijų ir veiksmo gausos, nes žmogaus virsmui ribų nėra. Šie mokymai moksleivius skatina žvelgti į save, tyrinėti įprastus sau asmeninius vaidmenis grupiniame veikime, išbandyti naujus ir augti.
Gimnazijos psichologas Lionius Demjanovas
Fotografijos Virginijos Unguraitienės