Naujienos
Ar žinai, kas yra emocinis intelektas?
- Paskelbta: 2024 spalio 02, trečiadienis, 10:22
Gimnazijoje rugsėjo 30 d. pirmokams buvo pakankamai darbinga, nes jie mokėsi krimsti ne tik „mokslo šaknį“, bet ir pažinti savąjį „AŠ“. Šią dieną vyko Kultūros paso edukacija „Kas aš esu?“ (emocinio intelekto ugdymas). Ją vedė lektorius, tarpdisciplininių menų kūrėjas Julius Žėkas.
AŠ vaizdas – tai mūsų žinių apie save bei nuostatų savo pačių atžvilgiu visuma (turinys): intelektas, fiziniai bruožai, moralinės savybės, socialinis statusas, emocinės savybės ir kiti asmenybės aspektai.
Emocinis intelektas - tai asmens emocinė branda arba, kitaip tariant, gebėjimas atpažinti ir valdyti savo emocijas, tinkamai reaguoti į aplinkinių poelgius, suvokti jų emocijas, kurti ir palaikyti ilgalaikius santykius su kitais žmonėmis.
Lektoriaus gebėjimas sudominti ir įtraukti klausytojus į diskusiją nepastebimai papildė mokinių žinių bagažą. Mokinių žingeidumas, o kai kurių ir perdėm aktyvus dalyvavimas tapo tikru emocinio intelekto brandumo išbandymu.
Mokinių atsiliepimai apie susitikimo naudą buvo vienareikšmiškai geri, nes lektoriaus bendravimas nesiekiant paklusimo ir tikėjimo tik vienpusiška tiesa leido saugiai priimti abipusius palankius sprendimus.
Tokio pobūdžio renginiai gimnazijoje yra viena iš Socialinio ir emocinio ugdymo (SEU) programos veiklų, kuri atspindi įvairiapusiško ugdymo svarbą ir naudingumą.
Kultūros paso koordinatorė Regina Demjanovienė
TŪM stažuotė Vokietijoje
- Paskelbta: 2024 rugsėjo 26, ketvirtadienis, 10:18
Kaišiadorių rajono TŪM mokyklų vadovai ir / ar jų pavaduotojai ugdymui bei sričių koordinatoriai rugsėjo 16-20 d. vykdė lyderystės veikiant stažuotės Vokietijoje programą, kurios pagrindinė tema - TŪM sričių raiška ugdymo įstaigose, vadybiniai įtraukiojo, kultūrinio, STEAM ugdymo organizavimo sprendimai. Iš Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazijos į stažuotę vyko direktoriaus pavaduotoja ugdymui / istorijos mokytoja O.Jodonytė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui / socialinė pedagogė D.Janonienė, STEAM koordinatorė / dailės mokytoja A.Ostašenkovienė.
Mokykla, kurią dalyviai aplankė pirmiausiai, - Berlyno Steinwald Schule pradinė (specialioji) mokykla. Ji veikia visos dienos režimu, nes tai vienintelė Berlyne mokykla, ugdanti psichinę negalią su integruotu autizmo sindromu turinčius vaikus. Stebėdami ugdomąją veiklą stažuotės dalyviai įsidėmėjo ne vieną įtraukiojo ugdymo sistemos tobulinimui pritaikomą veiklą / metodą.
Grundschule am Karpfenteich Berlyne - viena iš elitinių pradinių mokyklų, kurioje mokosi 500 vaikų nuo 6 iki 12 metų ir su jais dirba 40 mokytojų (dar 30 mokytojų dirba visos dienos centre). Mokykla akcentuoja individualius mokinių poreikius ir siūlo įvairius mokymo modulius, skatinančius kūrybiškumą, bendradarbiavimą ir socialinę atsakomybę.
Freidenauer Gemeinschaftss shule - vienintelė Berlyne vidurinė mokykla, kurioje mokosi 550 pradinukų ir 600 7-12 kl. mokinių, joje plėtojama įtraukiojo ugdymo vizija, pasiekimai nevertinami pažymiais. Mokiniai fiksuoja pažangą įsivertinimo dienoraščiuose. Mokykloje ugdoma ne tik pagal amžiaus grupes, bet ir principu, siejančiu 4-5-6 kl. ir 7-8-9 kl., kad ateitų į 10 kl. visi, pasiekę bent privalomąjį mokymosi lygį. Ypatingas dėmesys skiriamas atsakomybei už mokymąsi ir savarankiškumui, mokinių savivaldos plėtojimui ir emociniam mikroklimatui.
Aplankytas Potsdamo universiteto mokytojų rengimo ir švietimo tyrimo centras, kuris skirtas mokytojų rengimui ir švietimo tyrimams. Jis koordinuoja mokytojų rengimo programas, vykdo švietimo tyrimus, skatina tarpdisciplininį bendradarbiavimą ir siūlo profesinio tobulėjimo galimybes mokytojams. Buvo aptartos vadovų lyderystės palaikymo ir skatinimo praktikos, mokytojų inovatorių lyderystės palaikymo ir skatinimo praktikos.
Brillat Savarin Berufsschule – tai viena didžiausių gastronomijos pakraipos švietimo įstaigų, kurioje mokosi apie 5000 mokinių. Buvo aptariami vadybiniai KU, ĮU, STEAM mokykloje organizavimo sprendimai. Vadovų, mokytojų inovatorių lyderystės palaikymo ir skatinimo praktikos. Patalpos pritaikytos praktikuotis kaip aukštos klasės restoranų ar viešbučių virtuvėse.
Evangelische Grundschule Brandenburg an der Havel – tai valstybinė mokykla Brandenburgo žemėje, kuruojama Potsdamo universiteto, siūlanti mokslą nuo 1 iki 13 klasės. Mokiniai gali baigti mokyklą įgydami dvikalbio vidurinio mokslo baigimo arba Tarptautinio bakalaureato diplomą. Mokykla pabrėžia įvairovę, įtrauktį ir aukštus akademinius rezultatus. Buvo aptariamos vadovų lyderystės palaikymo ir skatinimo praktikos, vadybiniai tinklaveikos organizavimo sprendimai. Buvo pristatytos mokyklos pastatų, dienos centro erdvės, mokymo ir darbo organizavimo aspektai.
Projektą finansuoja Europos Sąjunga „NextGenerationEU“ lėšomis.
Informaciją pateikė O.Jodonytė, D.Janonienė, A.Ostašenkovienė
Europos kalbų diena
- Paskelbta: 2024 rugsėjo 25, trečiadienis, 11:49
Rugsėjo 27 dieną švęsime Europos kalbų dieną! Šią dieną mokiniai yra kviečiami apsirengti įvairių Europos šalių tautiniais drabužiais ar pasipuošti jų elementais. Renginio organizatorės – anglų kalbos mokytojos. Jų pamokų metu bus organizuojamas protmūšis apie Europos kalbas, mokiniai dalyvaus karaoke konkurse bei dalinsis įspūdžiais iš ekskursijos-projekto „Foreigners in Lithuania“.
Kviečiame dalyvauti!
Anglų kalbos mokytojos
Rugsėjo 10-oji – pasaulinė savižudybių prevencijos diena
- Paskelbta: 2024 rugsėjo 11, trečiadienis, 04:49
Pasaulinė savižudybių prevencijos diena pradėta minėti prieš 21 metus įsisąmoninus, koks svarbus vaidmuo tenka veiksmingai komunikacijai, taip pat siekiant skatinti specialistų, valstybinių ir visuomeninių organizacijų bendradarbiavimą šioje ypač svarbioje srityje.
Pasaulinė savižudybių prevencijos diena - dar viena svarbi galimybė atkreipti dėmesį, kad šalia mūsų yra kenčiančių žmonių, kurie galvoja, o gal net planuoja pasakyti gyvenimui „ne“.
Savižudybių prevenciją turime suprasti kiek plačiau, tai nėra darbas tik su tais, kurie jau galvoja apie tokį sprendimą ar jau yra bandę save žaloti ir / ar net žudytis. Turime matyti ir veikti plačiau: ugdant emocinį raštingumą nuo pat vaikystės, mokinant rūpintis savo ir savo artimo psichine sveikata.
Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazija (2018-2020 metais) kartu su dar 19 atrinktų Lietuvos mokyklų dalyvavo Nacionalinės švietimo agentūros parengtoje pirminėje (adaptacinėje) savižudybių prevencijos programoje skirtoje I-IV klasių (9-12 klasių) mokiniams, jų mokytojams ir tėvams / globėjams.
Savižudybių prevencijos programa, jos metodinė medžiaga parengta ir išbandyta mokyklų projekto „Saugios aplinkos mokykloje kūrimas II“ (Nr. 09.2.2.-ESFA-V-729-03-0001) lėšomis.
Įvertinus atliktą pirminį (adaptacinį) savižudybės prevencijos programos darbą ir gavus teigiamus rezultatus šią programą numatyta tęsti, todėl nuo 2021 m. gimnazijos direktoriaus įsakymu patvirtinta „Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazijos savižudybių prevencijos programa“.
Nieko nėra brangiau nei žmogaus gyvybė. Gyvenimas yra gražus, todėl saugokite save ir šalia esantį.
Gimnazijos psichologas Lionius Demjanovas