Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazija

Paieška

Vertėjas

Lithuanian English French German Italian Russian Spanish
Designed by:

Informacinės technologijos

Programavimo savaitės renginyje dirbtinio intelekto kodavimas

zenkl1

Mūsų gimnazijoje, kaip ir visoje Europoje, spalio 9–24 d. vyko programavimo savaitės renginiai. Spalio 22 d. klausėme Vilniaus Gedimino technikos universiteto dėstyto Antano Zinovičiaus nuotolinę paskaitą „Dirbtinio intelekto kodas“, o smalsiausieji išbandė dirbtinio intelekto (DI) kodavimą. Paskaitos metu išgirdome, kaip kilo dirbtinio intelekto idėja, kodėl jis toks svarbus ir kokios kalbos naudojamos jam programuoti. Dirbtinis intelektas yra neatsiejamas nuo mūsų kasdienybės ir jį naudojame visur: internete, gerindami nuotraukų kokybę, filtruodami netikras žinias, naudodamiesi autonominiu transportu, gamyboje ir ūkininkaudami. DI naudojamas visur ir jo galimybės vis plečiasi. Sužinojome, kad svarbiausia priežastis, dėl kurios taip greitai vystosi dirbtinis intelektas, yra universitetų, startuolių bei didžiųjų kompanijų investicijos į šios technologijos tobulinimą. Tipiškai žmogui išanalizuoti 12000 sutarčių užtrunka apie 36000 valandų, o DI tai atlieka per keletą sekundžių. Buvo įdomu sužinoti, kad DI programavimui naudojamos chemijos, biologijos žinios ir ne viena programavimo kalba. Tam reikia Python, C++, R, JavaScript, Prolog, Julia, Lisp dirbtinių kalbų kodų.
Po paskaitos neformalaus švietimo programos „Informatikos akademija“ jaunesnieji dalyviai susirinko į praktinę dalį „Dirbtinis intelektas sukonspektuos už tave“ išbandyti dirbtinio intelekto programavimą. Darbo metu naudojome programą „Python“, kurią patys atsisiuntėme ir įdiegėme. Kad mūsų programuojamas dirbtinis intelektas veiktų, taip pat reikėjo ir papildomų kodų bibliotekų. Programavome naudodamiesi „Jupyter NoteBook“ aplikacija. Suprogramuoto DI paskirtis yra teksto konspektavimas anglų kalba. Deja, kol kas jis gali sukonspektuoti tik 512 žodžių. Kaip ir visur, programuojant kilo sunkumų, tačiau su informacinių technologijų mokytojos Ingridos Kupčiūnienės ir dėstytojo pagalba, sėkmingai įveikę visus etapus, sukūrėme savo DI. Tai buvo tikrai įdomi bei turininga paskaita ir ypač buvo naudingos programavimo dirbtuvės apie dirbtinį intelektą. 

 

20211022_131608 20211022_132451 20211022_141714 20211022_141725


Pijus Slavinskas, Ifg, „Informatikos akademijos“ narys
Fotografijos Ingridos Kupčiūnienės 

Laimėjimas VGTU projekto “Ateities inžinerija” IV-ame sezone

NŠ programos "Informatikos akademija" narys Arnas Šiūša (IIfg1) 2021 m. birželio 2 d. dalyvavo Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) nuotolinio ugdymo „Ateities inžinerijos" projekto IV-ajame sezone. Gimnazistas pristatė savo projektinį darbą "Android programėlė „MathGenie"", kurio konsultantai buvo VGTU dėstytojai Dovilė Kurpytė ir Mantas Lipnickas. Mobilioji programėlė turi tris skaičiuotuvus: "Kvadratinės Lygties Skaičiuoklė", "Koordinačių Ploktštumos Skaičiuoklė" ir "Pitagoro Teoremos Skaičiuoklė". Šis darbas projektinių darbų konkurso tematikoje "Android programėlių kūrimas" gavo nominaciją "BEST BACKEND APP".
Pavasario sesijos metu 13-oje sričių buvo pristatyti 73 projektiniai darbai iš 26 mokyklų.

progr 1Nuotolinio ugdymo „Ateities inžinerijos" platforma, siūlydama šiuolaikinių inovacijų ugdymo turinį, įrankius ir nuotolines konsultacijas, leidžia mokiniams gilinti savo žinias inžinerijos, technologijų, gamtos mokslų, informatikos, dizaino ir verslumo srityse, jas integruoti ir taikyti sprendžiant realias problemas.
AI komanda planuoja atnaujinti ir išplėsti AI tematikų turinį bei veiklas, kad "Ateities inžinerija" savo V-ajame sezone būtų dar patrauklesnė ir naudingesnė tiems, kurie neabejingi kūrybai bei technologijų inovacijoms ir norėtų praktiškai išbandyti savo jėgas šioje perspektyvioje srityje.
Daugiau informacijos čia.


Informacinių technologijų mokytoja Ingrida Kupčiūnienė

„Turing School" nuotolinės paskaitos

Skaitmeninių įgūdžių mokykla VšĮ „Turing School" vykdė projektą „Prisijungusi Lietuva" bei kvietė visas Lietuvos mokyklas registruotis į nemokamus informacinių technologijų tematikos nuotolinius užsiėmimus, kuriuos vedė IT rinkos profesionalai lektoriai.
Mūsų gimnazijoje 2020 metų gruodžio 15, 17, 18 dienomis vyko 3 pamokos tema „Nuo Beyoncės iki BMW" apie dirbtinį intelektą ir po pamoką tema "Kibernetinis saugumas – ar įmanoma nulaužti Lietuvą per 10 min.?" ir tema "IT startuoliai – IT startuolių kūrimas mokykloje". Nuotolinėse pamokose dalyvavo ir mokytojai, ir mokiniai. Iš viso į užsiėmimus prisijungė 154 dalyviai. pask2Gimnazistai pamokos metu  net tik klausė paskaitos, bet taip pat atliko "Kahoot" testus. Visi dalyvai gavo projekto lipdukus, II-ros ir III-čios vietos laimėtojai: Nojus Lesčinkas (Ifg2), Domas Dalamakas (IIfg1), Jonas Pališkis (Ifg2), Domas Damalakas (IIfg1), Marijus Dilys (Ib), Lukas Jankauskas (IIfg1), Arminas Sakalauskas (IIIhs), Agota Staveckaitė (IIfg2), Ignė Kičaitė (IIhs), Enrika Jankauskaitė (Ifg1) - tušinukus, o I-mos vietos laimėtojai: Gabrielė Pilkytė (Ifg1), Elada Jackevičiūtė (IIfg1), Augustė Mažeikaitė (IIIhs), Adomas Kuznecovas (IVft) - marškinėlius.
Daugiau informacijos apie VšĮ „Turing School čia.

Informacinių technologijų mokytoja Ingrida Kupčiūnienė

 

VGTU projektas „Ateities inžinerija“

arnas2

Kovo 5 dieną mūsų gimnazijos mokinys ir  neformalaus švietimo būrelio „Informatikos akademija“ narys Arnas Šiūša (IIfg1) dalyvavo Vilniaus Tech nuotolinio ugdymo platformos „Ateities inžinerija“ IV-ojo sezono žiemos sesijoje. Renginyje gimnazistas pristatė AI tematikos  „Android programavimas“ projektinio  darbo „Programėlė. Kvadratinių  lygčių sprendimas“ pirmąją dalį, gavo naudingų patarimų, kaip dar patobulinti projektą.

Sesijos metu 33 mokyklų atstovai pristatė 13 užbaigtų ir 113 vykdomų projektinių darbų septyniolika tematikų, o juos stebėjo 400 sesijos dalyvių ir svečių. Bendras pristatytų darbų, nors dauguma jų dar nebaigti, yra tikrai aukštas.
Sėkmingai užbaigti darbai bus pristatyti Pavasario sesijos, kuri planuojama gegužės pabaigoje - birželio pradžioje.

 

IT mokytoja Ingrida Kupčiūnienė

 

IT konkurso „Bebras“ II etapas


paskaita12

Informatikos ir informatinio mąstymo konkurso BEBRAS II etapas vyko vasario 20 d. (šeštadienį) nuotoliniu būdu. Į jį buvo kviečiami 9-10 klasių mokiniai, I etape surinkę 95 ir daugiau taškų. Konkurse dalyvavo Guoda Laurošonytė, Beatričė Berulytė, Aura Matuliūkštytė (IIfg1), Eimantas Žukas (IIfg2), Justinas Lasota (Ifg1) bei Mija Gavrišaitė (Ifg2).

Pasibaigus konkursui nuo 13.00 val. dalyviai klausė paskaitą „Pokalbis: profesijos pasirinkimas: kuo galiu ir kuo noriu būti“, išklausė informaciją apie tai, kokios galimybės laukia baigus mokyklą bei studijas – kur geriausia ir įdomiausia dirbti, kokios specialybės turi paklausą, kokį atlyginimą galima uždirbti, ką siūlo geriausi darbdaviai IT ir inžinerijos srityse Lietuvoje, kokių asmeninių savybių ir įgūdžių reikia siekiant karjeros Lietuvoje.

Sveikiname Justiną Lasotą užėmus 7-tą vietą tarp visos Lietuvos  9-tos klasės mokinių.

 

IT mokytoja Ingrida Kupčiūnienė

RENGINIŲ KALENDORIUS

Lapkritis 2022
Pr A T K P Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Prisijungti

Dabar lankosi

Dabar svetainėje 39 svečiai (-ių) ir narių nėra

Skaitliukas

Lankytojai
60
Straipsniai
873
Nuorodos
3
Straipsnių peržiūrėjimai
4648479
http://1rxpills.com/