TŪM stažuotė Vokietijoje
- Paskelbta: ketvirtadienis, 26 rugsėjo 2024
Kaišiadorių rajono TŪM mokyklų vadovai ir / ar jų pavaduotojai ugdymui bei sričių koordinatoriai rugsėjo 16-20 d. vykdė lyderystės veikiant stažuotės Vokietijoje programą, kurios pagrindinė tema - TŪM sričių raiška ugdymo įstaigose, vadybiniai įtraukiojo, kultūrinio, STEAM ugdymo organizavimo sprendimai. Iš Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazijos į stažuotę vyko direktoriaus pavaduotoja ugdymui / istorijos mokytoja O.Jodonytė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui / socialinė pedagogė D.Janonienė, STEAM koordinatorė / dailės mokytoja A.Ostašenkovienė.
Mokykla, kurią dalyviai aplankė pirmiausiai, - Berlyno Steinwald Schule pradinė (specialioji) mokykla. Ji veikia visos dienos režimu, nes tai vienintelė Berlyne mokykla, ugdanti psichinę negalią su integruotu autizmo sindromu turinčius vaikus. Stebėdami ugdomąją veiklą stažuotės dalyviai įsidėmėjo ne vieną įtraukiojo ugdymo sistemos tobulinimui pritaikomą veiklą / metodą.
Grundschule am Karpfenteich Berlyne - viena iš elitinių pradinių mokyklų, kurioje mokosi 500 vaikų nuo 6 iki 12 metų ir su jais dirba 40 mokytojų (dar 30 mokytojų dirba visos dienos centre). Mokykla akcentuoja individualius mokinių poreikius ir siūlo įvairius mokymo modulius, skatinančius kūrybiškumą, bendradarbiavimą ir socialinę atsakomybę.
Freidenauer Gemeinschaftss shule - vienintelė Berlyne vidurinė mokykla, kurioje mokosi 550 pradinukų ir 600 7-12 kl. mokinių, joje plėtojama įtraukiojo ugdymo vizija, pasiekimai nevertinami pažymiais. Mokiniai fiksuoja pažangą įsivertinimo dienoraščiuose. Mokykloje ugdoma ne tik pagal amžiaus grupes, bet ir principu, siejančiu 4-5-6 kl. ir 7-8-9 kl., kad ateitų į 10 kl. visi, pasiekę bent privalomąjį mokymosi lygį. Ypatingas dėmesys skiriamas atsakomybei už mokymąsi ir savarankiškumui, mokinių savivaldos plėtojimui ir emociniam mikroklimatui.
Aplankytas Potsdamo universiteto mokytojų rengimo ir švietimo tyrimo centras, kuris skirtas mokytojų rengimui ir švietimo tyrimams. Jis koordinuoja mokytojų rengimo programas, vykdo švietimo tyrimus, skatina tarpdisciplininį bendradarbiavimą ir siūlo profesinio tobulėjimo galimybes mokytojams. Buvo aptartos vadovų lyderystės palaikymo ir skatinimo praktikos, mokytojų inovatorių lyderystės palaikymo ir skatinimo praktikos.
Brillat Savarin Berufsschule – tai viena didžiausių gastronomijos pakraipos švietimo įstaigų, kurioje mokosi apie 5000 mokinių. Buvo aptariami vadybiniai KU, ĮU, STEAM mokykloje organizavimo sprendimai. Vadovų, mokytojų inovatorių lyderystės palaikymo ir skatinimo praktikos. Patalpos pritaikytos praktikuotis kaip aukštos klasės restoranų ar viešbučių virtuvėse.
Evangelische Grundschule Brandenburg an der Havel – tai valstybinė mokykla Brandenburgo žemėje, kuruojama Potsdamo universiteto, siūlanti mokslą nuo 1 iki 13 klasės. Mokiniai gali baigti mokyklą įgydami dvikalbio vidurinio mokslo baigimo arba Tarptautinio bakalaureato diplomą. Mokykla pabrėžia įvairovę, įtrauktį ir aukštus akademinius rezultatus. Buvo aptariamos vadovų lyderystės palaikymo ir skatinimo praktikos, vadybiniai tinklaveikos organizavimo sprendimai. Buvo pristatytos mokyklos pastatų, dienos centro erdvės, mokymo ir darbo organizavimo aspektai.
Projektą finansuoja Europos Sąjunga „NextGenerationEU“ lėšomis.
Informaciją pateikė O.Jodonytė, D.Janonienė, A.Ostašenkovienė