Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazija

Lithuanian English French German Italian Russian Spanish
Designed by:

Neformalus ugdymas

Geografijos klubo „Azimutas“ mokomoji – pažintinė išvyka į Aukštaitijos nacionalinį parką

Rugsėjo 28 d. mes, geografijos klubo „Azimutas“ nariai, vykome į Aukštaitijos nacionalinį parką. Savo ekspediciją pradėjome Palūšėje -  kaime įsikūrusiame ant Lūšių ežero kranto. Parko lankytojų informaciniame centre mus pasitiko gidė Sigutė, kuri tikra aukštaitiška tarme supažindino su šio nacionalinio parko gamtinėmis ir kultūrinėmis vertybėmis. Ekspedicijos metu po Palūšę aplankėme medinės architektūros paminklą - Palūšės bažnyčią su varpine, priešistorinės gyvenvietės bei pilkapio ekspoziciją. Kita mūsų sustojimo vieta - Ladakalnis, kalva, nuo kurios matosi šeši ežerai. Ant jos auga Lietuvos Respublikos prezidentų sodinti ąžuoliukai, tarp jų ir Prezidento Algirdo Mykolo Brazausko. Nuo Ladakalnio patraukėme ant Ginučių piliakalnio, kur išgirdome padavimų apie šio krašto vietovardžių kilmę. Ginučių gatviniame kaime užsukome į vandens malūną ir susipažinome su išlikusia senovine malūno įranga: vandens ratu, maišų pakėlimo mechanizmu, girnomis, pikliumi. Vėliau aplankėme Stripeikiuose įsikūrusį unikalų senovinės bitininkystės muziejų, kuriame susipažinome su bitininkystės istorija nuo seniausių laikų. Čia pat galėjome įsigyti sveikatai naudingo ir smaližių mėgstamo medaus.

Grįždami namo užsukome į Dubingius. Prie šio miestelio stūkso Dubingių piliakalnis su XVI a. piliaviete. Nuo 2003 m. piliavietėje vykdomi archeologiniai tyrinėjimai, ištirta buvusi bažnyčia, rastos ir atidengtos buvusių Radvilų rūmų liekanos. Tačiau svarbiausias atradimas - garbingos ir ypatingai Lietuvos istorijai nusipelniusios Radvilų giminės palaikai. Taip pat pakelėje aplankėme ir Europos geografinį centrą. Praplėtę akiratį Aukštaitijoje ir puikiai praleidę laiką keliavome atgal į Kaišiadoris.

Geografijos klubo „Azimutas“ narys Nerijus Kostikovas (II f)

1ant ladakalnio 2prie prezidento algirdo brazausko auoliuko 3paluses informaciniame lankytoju centre 4prie paluses baznycios 5pilkapio ekspozicija 6ant ginuciu piliakalnio 7stripeikiu bitininkystes muziejuje 8europos geografiniame centre

Nuotraukos Tautvydo Krilavičiaus (IV hs2)